Home    Produkty    Biuletyn    Aktualności    Kontakt    Serwis

Silniki wolnoobrotowe wysokomomentowe promieniowe 

 

Stałej chłonności
Typ MR / MRE
33 ¸ 8.500 cm3/obr
Typ MRT / MRTE
7.100 ¸ 23.000 cm3/obr

Podwójnej / zmiennej chłonności
Typ MRD / MRDE
300 ¸ 5.400 cm3/obr
Typ MRV / MRVE
450 ¸ 5.400 cm3/obr

Wyjątkowe osiągi tego silnika są rezultatem jego oryginalnej, opatentowanej konstrukcji. Na pierścień sferyczny wykonany mimośrodowo na wale (2) działają siły czynne wytwarzające moment bezpośrednio przy pomocy słupa oleju (A). Jest to oryginalne rozwiązanie w stosunku do popularnie stosowanych tłoków lub korbowodów.
Słup oleju jest zawarty w cylindrach teleskopowych (1), które wyłącznie uszczelniają go pomiędzy powierzchniami sferycznymi (3) pokryw (4) a pierścieniem sferycznym (2).
Szczególny dobór materiałów i optymalizacja konstrukcji pozwoliły zminimalizować tarcie, które w tego typu silnikach występuje między krzywką a dociskanymi do niej tłokami lub korbowodami. Dzięki temu silniki
DENISON Calzoni posiadają znacznie wyższą sprawność.
Efektem nowatorskiej konstrukcji jest również znaczna redukcja ciężaru i wielkości całkowitej w porównaniu z innymi silnikami o podobnych parametrach.
Sterowanie przepływem cieczy roboczej realizowane jest przy pomocy zaworu obrotowego (5) napędzanego przez wał (8), który połączony jest z wałem obrotowym (2).
Zawór obrotowy obraca się pomiędzy płytą (6) a pierścieniem dociskającym (7). Elementy te przymocowane są do obudowy silnika. System ten jest również opatentowaną konstrukcją zrównoważoną ciśnieniowo i samokompensującą się w przypadku wzrostu temperatury.
Zalety tego typu zaworu połączonego z układem obrotowego pierścienia sferycznego (2) sprawiają, że jest to silnik o wysokiej sprawności mechanicznej i objętościowej oraz zapewniają bardzo niskie pulsacje momentu nawet przy bardzo małej prędkości obrotowej.

 

D A N E   T E C H N I  C Z N E
 

 

 

 

Silniki typu MR i MRE:

 

Typ silnika

Chłonność
cm3/obr

Max. obroty
obr/min

Max. moc
kW

Typ silnika

Chłonność
cm3/obr

Max. obroty
obr/min

Max. moc
kW

MR33

32,1

1400

10

MRE800

804,2

450

93

MR57

56,4

1300

17

MR1000

998,7

340

102

MR73

72,6

1200

18

MR1100

1125,8

330

119

MR93

92,6

1100

22

MRE1400

1369,5

280

102

MR110

109,0

1000

26

MR1600

1598,4

280

126

MR125

124,7

1000

26

MR1800

1809,6

250

157

MR160

159,7

800

30

MRE2100

2091,2

250

148

MR190

191,6

800

36

MR2400

2393,1

220

183

MR200

199,2

800

41

MR2800

2792,0

200

194

MR250

250,9

750

48

MRE3100

3103,7

200

190

MR300

304,1

750

53

MR3600

3636,8

180

198

MRE340

332,4

700

60

MR4100

4104,4

170

204

MR350

349,5

600

54

MR4500

4502,7

170

210

MR400

400,6

600

66

MRE5400

5401,2

160

210

MR450

451,6

600

75

MR6500

6504,1

130

250

MRE500

497,9

600

70

MR7000

6967,2

130

260

MR600

607,9

500

84

MRE8200

8226,4

120

260

MR700

706,9

500

97

MRE8500

8525,6

120

26

 

 

 

 

 

Silniki typu MRD i MRDE:

 

Typ silnika

Chłonność - cm3/obr

Obroty - obr/min

Moc kW

Max.

Min.

Min.

Max

Max.

Min.

MRD300

304,1

152,1

750

1000

58

31

MRDE340

332,4

166,2

700

1000

60

36

MRD450

451,6

225,8

600

850

70

45

MRDE500

497,9

248,9

600

800

72

42

MRD700

706,9

339,3

500

700

86

54

MRDE800

804,2

386,0

450

650

88

57

MRD1100

1125,8

508,4

330

580

96

70

MRDE1400

1369,5

618,5

280

550

90

75

MRD1800

1809,6

904,8

250

400

120

87

MRDE2100

2091,2

1 045,6

250

370

132

87

MRD2800

2792,0

1 396,0

200

280

140

92

MRDE3100

3103,7

1 551,9

200

270

145

100

MRD4500

4502,7

2 251,3

170

250

180

125

MRDE5400

5401,2

2 700,6

160

210

190

130

 

 

 

 

 

Silniki typu MRT, MRTE, MRTF:

 

Typ silnika

Chłonność cm3/obr

Max. obroty
obr/min

Max. moc
kW

MRT0710

7100,4

150

330

MRTF0780

7808,8

130

280

MRTE0850

8517,3

120

290

MRT0900

9005,4

130

370

MRTF0990

9903,9

120

300

MRTE1080

10802,4

110

310

MRT1400

14010,5

85

338

MRTF1550

15276,5

85

322

MRTE1650

16542,6

80

322

MRT1700

16759,3

80

322

MRTF1800

18025,4

80

322

MRTE2000

19788,3

80

437

MRT1950

19508,2

75

415

MRTF2150

21271,1

75

415

MRTE2300

23034,0

75

415

P A R A M E  T R Y    P R A C Y

 

Typ Silnika

MR MRT MRD MRV

Typ silnika

MRE MRTE MRDE MRVE

Ciśnienie skokowe

420 bar

350 bar

Max. ciśnienie robocze

300 bar

250 bar

Ciśnienie robocze stałe

250 bar

210 bar

Max. A+B ciśnienie

400 bar

400 bar

Max. ciśnienie korpusowe

5 bar lub 15 bar – specjalne uszczelnienie wału

5 bar lub 15 bar – specjalne uszczelnienie wału

Moment startowy

od 90% do 95% teoretycznego

od 90% do 95% teoretycznego

Sprawność objętościowa

do 98%

do 98%

Sprawność całkowita

do 96%

do 96%

ZASTOSOWANIE SILNIKÓW DENISON Calzoni
Maszyny do przetwórstwa tworzyw sztucznych

Stosowany m.in. przez firmy: Husky, Van Dorn Demag, Negri Bossi, OIMA, BMB, Italtech, SIPA, Battenfeld, Ferromatik, Demag, Ergotech, Netstal, Stork, Billion, Toshiba, Nissei, Chen Hsong, LG i wielu innch.

Zalety stosowania:

  • stała, podwójna i zmienna chłonność silników,
  • szeroki zakres dostępnych chłonności,
  • niski poziom generowanego hałasu,
  • wykonanie na specjalne zamówienie,
  • wysoka niezawodność i długi czas eksploatacji.

 

Technika mobilna

 

Silniki stosowane m.in. przez firmy: Mi-Jack, Pierce Pacific, Racho, Ingersoll Rand, Soilmec, Hoelz, Kuepper Weisser.

 

Zalety stosowania:

  • stała prędkość przy wolnych obrotach,
  • duża dokładność pozycjonowania,
  • duży moment startowy,

Technika przemysłowa

 

Silniki stosowane m.in. przez firmy: LGE, Marlene, Rexroth Systems, Boldrini, Faccin, Zanchetta, Vibromac, Geogreen, Enichem, Raute Wood, Turk Henkel, EVG, Icopower, Elecon, Krupp.

 

Zalety stosowania:

  • stała, podwójna i zmienna chłonność silników,
  • szeroki zakres dostępnych chłonności,
  • niski poziom generowanego hałasu,
  • wykonania na specjalne zamówienie,
  • wysoka niezawodność i długi czas eksploatacji.

 

Przemysł Morski

Silniki stosowane m.in. przez firmy: Dynacon, Bretagne Hydraulique, Hydroland, NIM, Towimor, Ibercisa

Zalety :

  • wysoka sprawność mechaniczna,
  • wysoka niezawodność,
  • duży moment startowy,

 

Projekty specjalne

S Y S T E M Y   D Ź W I G O W E

 

 

 

W projekcie Jack-Up (France) wykorzystano silniki typu:

MR300 z hamulcami

W układach jack up wykorzystuje się od 50 do 90 silników

 

O B S Ł U G A   S C E N   T E A T R A L N Y C H

 

 

 

W istniejących elektro-hydraulicznych systemach obsługujących sceny teatralne (Muenchen, Goeteborg, Stuttgart, Wien, Warszawie, Hannover, Bayreuth, Mainz) wykorzystano silniki: MR450 do MR1800 z lub bez hamulca

W takich systemach stasuje się od 20 do 80 silników

 

Ś L U Z  Y   W O D N E

 

 

Śluza wodna w Rotterdam (Netherlands)

W tym projekcie wykorzystano 12 silników MR2400

Home    Produkty    Biuletyn    Aktualności    Kontakt    Serwis